top of page

Coaching hoogsensitiviteit

Je bemerkt dat je kind (vooral meisjes doen dit vaker dan jongens) zichzelf aanpast en daarbij zijn eigen identiteit verliest.

 

Hoewel je kind lijkt op te gaan in de groep, voelt hij/zij zich eigenlijk anders. Er zijn uitdagingen in de omgang met anderen.

 

Je merkt dat je kind moeite heeft met veranderingen of onverwachte situaties.

 

Na schooltijd zoekt je kind minder vaak of helemaal niet meer naar sociale interactie.

 

Je merkt dat je kind reageert op jouw stemming.

 

Het kan soms lastig zijn om om te gaan met het soms veeleisende karakter van je kind.

Je kind is

  • zorgzaam

  • heeft een sterk gevoel voor rechtvaardigheid

  • voelt zich verbonden met dieren en natuur

  • heeft een goed gevoel voor humor

  • toont empathie

  • is bedreven in tekenen en verhalen verzinnen

  • heeft sportieve vaardigheden

  • en nog veel meer

Je gunt je kind meer innerlijke rust en plezier in het leven, school en alles wat daarbij hoort. Je zoekt ondersteuning voor je kind zodat hij zich weer comfortabel en zelfverzekerd voelt.

Ik sta klaar om je hierbij te ondersteunen.

AANPAK

Coaching hoogsensitiviteit

Jongeren die hoogsensitief zijn, kunnen verschillende strategieën en benaderingen gebruiken om effectief met hun hoogsensitiviteit om te gaan en zo een evenwichtig en vervullend leven te leiden.

 

Tijdens de coaching zal je kind leren:

  • wat hoogsensitiviteit voor jou betekent en hoe je jouw patronen en triggers herkent

  • hoe je grenzen kunt stellen om jezelf te beschermen tegen overprikkeling

  • ontdekken welke activiteiten je helpen ontspannen

  • op een gezonde manier met je emoties om te gaan

  • hoe je je tijd en taken kunt organiseren om overweldiging te voorkomen

  • hoe je duidelijk kunt communiceren over je behoeften

  • je hoogsensitiviteit te omarmen als deel van jezelf

  • technieken om effectief met stress om te gaan

  • je probleemoplossend vermogen te vergroten

coaching hoogsensitiviteit-min.png

OVER

Hoogsensitiviteit

Hoogsensitief zijn betekent dat je gevoeliger bent voor zowel interne als externe prikkels. Dit omvat zowel emotionele als sensorische prikkels, zoals geluiden, geuren, visuele details en sociale signalen. Deze verhoogde gevoeligheid gaat gepaard met diepgaandere verwerking van informatie en emoties. Hoewel dit vaak heel interessant en leuk is, kan het soms ook uitdagend zijn.

 

Wanneer je hoogsensitief bent, merk je vaak subtiele details op en ben je in staat goed te luisteren en andermans emoties aan te voelen. Tegelijkertijd kun je echter snel overweldigd raken door alle prikkels om je heen, wat kan leiden tot overmatige zorgen en vermoeidheid. Als dit lang aanhoudt kan dit leiden tot verhoogde stress en gevoelens van angst in drukke situaties. Het kan soms lastig zijn om je eigen grenzen te herkennen en jezelf te beschermen.

 

Om die reden is het van groot belang dat je kind leert goed voor zichzelf te zorgen en te begrijpen wat hij of zij nodig heeft. Dit geldt ook voor jou als ouder. Als je zelf niet hoogsensitief bent, kan het soms moeilijk zijn om het gedrag van je kind te begrijpen en accepteren. Toch is dit begrip en acceptatie essentieel voor het zelfvertrouwen van je kind. Het draait om het vinden van een balans tussen de externe prikkels en een gevoel van innerlijke rust.

Aanbod - HS - logo-min.png
bottom of page